Garanciális feltételek – Jótállás, Szavatosság

A jótállás és a garancia jelentése megegyezik. A jótállás/garancia azt jelenti, hogy a vásárolt termék gyártója garantálja egy bizonyos időtartamon belül a termék kifogástalan működését.

A kereskedő jelenleg a Vörsas Kft. A fogyasztó a Vörsas Kft. olyan vásárlója, aki felhasználó, így használja, nem pedig tovább értékesíti a megvásárolt terméket. Viszonteladó esetén a garanciális feltételek a fogyasztónak történő értékesítés dátumától indul.

A jótállás teljes ideje alatt, akár gyártói, akár saját garanciáról van szó, a kereskedőnek kell bebizonyítani és utánajárni, hogy a hibát okozó termékhiba mikor és hogyan keletkezett. Szavatosságnál viszont a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.

A jótállási és szavatossági időszak kezdete a termék átvételétől kezdődik. A Vörsas Kft. igény szerint segít a felhasználónak üzembe helyezni a hegesztőgépeket.

A szavatosság és a kötelező jótállás/garancia időtartama

Az Európai Unió egységesen szavatossági jogokat biztosít a vásárolt termékek meghibásodása esetére, többek között az áru cseréjére és szervizelésére vonatkozóan is. Ezen elvek alapján működik a Vörsas Kft. is.

Jótállást és szavatosságot tekintve minden termékekre legalább 1 év jótállás vonatkozik. Vörsas saját gyártású műanyag fröccsöntött csőidomaink esetén gyártástól számított 5 év garanciát vállalunk, még PE-acél összekötő csőidomok és Fűtőszálas (elektrofitting) csőidomok esetén gyártástól számított 3 év garanciát vállalunk. Ha ettől eltér a garanciális feltétel, akkor azt minden esetben külön feltüntetjük vagy visszaigazoljuk. Raktárunk FIFO (first in first out) készletkezelési elvet figyelembe véve szolgálja ki partnereit.

Hegesztőgépek esetén, ha a termék garanciális javításon esik át, vagy új cserekészüléket kap a vásárló, a jótállási idő az adott alkatrészre újra indul.

Szavatossági jogok érvényesítése – panaszkezelés

A vásárlástól számított első 6 hónapban, és a garancia teljes ideje alatt jelentkező hiba esetén:

A kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség arra vonatkozóan, hogy a vásárláskor nem volt hibás a termék, és a hibát esetlegesen az áru nem rendeltetésszerű használata okozta. A fogyasztó kifogásáról a kereskedő vagy szerviz jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyen rögzítenie kell a vásárlás tényét, illetve a kifogás azonosításához szükséges adatokat, továbbá amennyiben a kifogást a fogyasztó igényétől eltérően rendezi, ennek indokát is.

Szakvélemény beszerzésével lehet minden kétséget kizáróan igazolni, hogy a meghibásodás nem gyártási hiba eredménye. A szavatosság első 6 hónapjában illetve a garancia teljes ideje alatt a kereskedő köteles az ezzel kapcsolatos valamennyi költséget viselni – így a szakvélemény beszerzési költségét is.

6 hónap után vagy a garancia leteltével:

A bizonyítási kényszer megfordul és a továbbiakban a fogyasztónak kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, és ennek a bizonyításnak a keretében az esetlegesen szükséges szakvéleményt beszereznie közvetlenül fordulva a Fogyasztóvédelemhez.

Ez esetben a vizsgálat költségeit a fogyasztónak kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza, ha a kifogása alaposnak minősült. A vizsgálati díjat – mivel ez esetben az a szavatossági vagy garanciális igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költségnek minősül – a kereskedő köteles visszatéríteni, de a visszatérítési kötelezettséget az nem állapíthatja meg, csak a bíróság.

Garanciajegy érvényesítése

Személyes átvétel esetén: a számlát és a garanciajegyet átadjuk Önnek a helyszínen.

Házhozszállítás esetén: a csomag az érvényes garanciajegyet tartalmazza. Ha bármely okból nem találja, haladéktalanul jelezze az ügyfélszolgálatunkon, ahol készségesen állnak az Önök rendelkezésére és tájékoztatják a szükséges lépésekről.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét, amennyiben a számla rendelkezésre áll, a szervízünknek vagy a gyártó szervízének kötelessége kifogásával foglalkozni.

Fontos fogalmi és jogszabályi általános tudnivalók:

Forrás: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/mit-jelent-jotallas-szavatossag-termekfelelosseg